söndag 28 februari 2010

Happy Holi




Natttag med skakismage fran Varanasi till Orccha.. och nej det var ingen trevlig natt och pa morgonen var jag riktigt dalig igen.. Men jag hade traffat en dokumentarfilmande kvinna fran Israel med bacillskrack pa taget och en trevlig indisk proffessor och dessa tog hand om mig sa var iaf inte ensam. Dannah erbjod mig att folja med henne till ett home stay dar hon hade bokat rum for natten, och klart tackade jag ja. Kom till en familj utanfor Orccha med fantastiskt rum och den lilla hindi jag lyckats lara mig kom val till nytta. Mestadels vila och hang med familjen for min del hela dagen. Bestamde oss dock for att flytta ner till Orccha nasta dag av olika anledningar med framst av baciller och snorande barn.

Tackvare Dannah lyckades jag halla en strikt diet pa endast kokta saker (trodde jag skulle do av tristess): kokt ris, kokta agg, kokt potatis, kokta gronsaker osv. Men magen sa TACK och lyckades aterhamta sig.. det var nog precis detta som behovdes.. nagon som sag till att jag verkligen inte atergick till oljig och het indienmat direkt nar jag borjade kanna mig lite battre..

Imorgon bar det av mot Bundi med localbussar igen. Kommer att ha sallskap med en aldre man fram Holland sa det blir nog en trevlig dag pa skumpande bussar.. I Bundi ska det inandas Kiplingluft (det var har han bodde och skrev) och sen vidare mot Pushkar.


Dannah i Orcchapalace


HUA!

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du lägger upp! Inte bara i just den här postningen, utan överlag. Inte för att jag är förvånad kanske, men ändå. :)

    SvaraRadera