måndag 15 mars 2010

Sverigeanpassning

- spraket. Efter fyra manaders resande utan att prata svenska moter jag forst tva svenska tjejer i Bundi och sen tva till i Jaisalmer som jag red kameler med sa svenskan ar tillbaka..

-vadret. Uppe i bergen dar det ar kyligt och friskt, nastan som en var i Sverige..

- vasterlanningar och fikakulturen. just nu ar jag i markliga dharamsala dar man kan fa fina capuccionos i sma europeiska cafen precis som i Svea...

- maten. Magen ar fortfarande inte bra.. sa idag nar jag passerade ett tibetanskt sjukhus bestamde jag mig for att kolla upp det.. a ja.. de hittade typ alla daliga saker man kan hitta i mitt bajs.. inget allvarligt dock men.. sa nu ar det antibiotika i 10 dagar och att vara forsiktig med maten sa att komma hem till Sverige och ata ej sa het mat kommer inte heller bli nagot problem..

Sa chocken att landa i sverige blir nog inte sa stor MEN oj vad jag inte vill detta.. jag vill ha sa mycket INDIEN som mojligt mina sista dagar!! Men en vecka i Delhi innan avfard blir fint men att inte kunna njuta av gatumaten blir hemskt.. sista dagarna och jag vill FROSSA...

men tacksam anda for en helt otrolig resa som inte ar over an.. nu blir det lite mer bergshang och sen tva storstader.

1 kommentar:

  1. fina bilder, fina berättelser, fina hanna.

    kram Lollo

    SvaraRadera